Bergendals kursgård

Vilken annorlunda helg, 8.45 inställde jag mig på stationen i Gävle och väntade på Janaki och Layal. Janaki försov sig och jag visste inte vem Layal var... Hittade tillslut Layal men Janaki missade tåget. Fick veta att badkläder skulle man haft med sig så det blev en snabb tur i Sthlms city. Språngmarsch tillbaka till station och buss till kursgården i Sollentuna. Väl framme var det dags för lunch, smaskens med lax och potatis plus ett enormt salladsbord. Möte hela eftermiddagen men dock med en paus för fika. Vilket fika sen, 4 sorters tårtor, kakor, chokladtryfflar och massa mer. Sanslöst. Så fortsatte det alla dagarna dessutom. Senare piffning inför middagen, där väntade en trerätters middag med oxfile, klyftpotatis, grön ärtsoppa till förrätt. (gott faktiskt) och någon mandel grej till efterrätt med laktrissås. Fredagskvällen blev relativt tidig, jag och Janaki la oss på rummet och kika på tv och prata. Helgen fortsatte med möten, mat, fika och underhållning. Byte till mig lite märken från några Jönköpingsbor! Urfina märken måste jag säga!! Lördagskvällen blev längre, kom i säng tjugo i tre. Upp igen var det vid kvart över sju.


Orkar inte dra en så lång redovisning av detta men för att sammanfatta med några korta ord:
Trevligt, Skratt, Långrandigt, Proppmätt och inget sockerbehov eftersom det stillades typ var tredje timme!

Kan verkligen rekommendera att följa med på Lärarförbundets rikskonferens!!


Ha en fortsatt trevlig första advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback