Sena kväll

Lördagskväll och jag har ännu en gång inte kommit i säng i någorlunda tid, hade ju inte tänkt sova bort hela dagen imorgon. Menmen, man får väl ställa klockan ikväll så man kommer upp. Suttit och kikat på nätet lite och hittade en bra sida inför mitt tårtbak... Ska bara invänta på att dom får in grejerna i lager igen. Kommer troligen bli underbara tårtor... om jag nu bara får som jag vill! ;-) Även suttit och kikat på affärerna som kommer till papperkraft i Leksand 27-28 juni. Är bara lite småsaker jag behöver men oj, det brukar rasa iväg i summor måste jag säga! Fick hem lite fina papper i veckan. Kunde inte låta bli när skattepengarna kom! Har fullt upp med en de ena en de andra kortet för tillfället. Många som fyller år och många händelser att scrappa om.

Känner redan lugnet av att bara jobba och när man kommer hem få andas, jag har absolut inget som hänger över mig och jag är fri!! =) Min hjärna får stressa av och jag kan slappna av. Har visserligen saker som behöver göras men dom är inte så överhängande som skolan. Tänkte på de, om just mitt jobbval... När jag sen blir färdig lärare och så... kommer man någonsin få känna denna frihet när man kommer hem från jobbet?! Risken som många pratar om att man tar med sig jobbet hem är stor i läraryrket. Håller du hårt i din planeringstid så hinner du med det, men resten... Barn som behöver hjälp osv... kan man släppa dom när man kommer hem? Nej, städ är inget jag tänker jobba med resten av livet iaf så nej tack... Detta jag gör nu är endast ett sommarjobb. På måndag är andra veckan igång och den är ännu kortare än förra. Endast tre dagar jobbar jag sen åker vi till Härnösand. Ska bli kul tror jag.... Jo, skönt att komma bort. Vet dock att Ares kommer bli ett stort samtalsämne... Men det ordnar sig alltid. =)

Nu har det regnat i flera dagar nu, såg solen en stund i tisdags men sen har det varit mörkt. Detta har ju gjort det lättare att jobba men ändå, sommar ska ändå vara sommar. Tänk om midsommar bli en sån där svensk sak med regn och blåst.. Nej, förra året var det fint och underbart.. Det vill vi ha igen!! Prognosen än så länge inför midsommar syns inte och onsdagen ska bli regnfri men dock molntät... Ja, svensk sommar...!!!

Nej, nattpromenad med Ares sedan sängen med en bok!
Sov gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback